Vremea concediilor se apropie, așadar un număr ridicat de persoane își vor căuta destinații de vacanță atât în țară, cât și în străinătate. Statisticile arată că în fiecare lună, numărul posesorilor de mașini electrice crește, existând un real interes pentru achiziția de mașini electrice, mai ales datorită stimulentelor încă în vigoare oferite de statul român.
Dacă aveți o afacere de tip hotel, pensiune sau restaurant, care oferă și locuri de parcare, sau poate aveți un spațiu disponibil pe rute turistice care poate fi transformat într-o parcare, o stație de încărcare pentru mașinile electrice v-ar putea aduce numeroase beneficii și clienți noi.
Beneficii ale unei stații de încărcare pentru mașini electrice pentru o afacere de tip hotel, pensiune sau restaurant
- Atrage noi clienți: există o creștere semnificativă a numărului de persoane care dețin mașini electrice și care caută stații de încărcare disponibile în apropierea locurilor unde doresc să meargă. Instalarea unei stații de încărcare pentru mașini electrice ar putea fi un motiv important pentru clienți să aleagă locația voastră în defavoarea altor opțiuni.
- Brand awareness: instalarea stațiilor de încărcare pentru mașini electrice arată că sunteți preocupat de mediu și de sustenabilitate. Astfel, puteți obține o reputație pozitivă în comunitatea locală și în rândul clienților.
- Avantaj competitiv: Principalele platforme de rezervări au deja un filtru special pentru a selecta doar acele locații care au stații de încărcare. Deoarece adoptarea stațiilor de încărcare este în curs de dezvoltare, instalarea uneia oferă un avantaj competitiv semnificativ.
- Puteți face extra profit dintr-o stație de încărcare mașini electrice: stațiile de încărcare sunt investiții care pot să-și amortizeze în timp valoarea și să facă profit din vânzarea curentului pentru clienții posesori de mașini electrice. Dacă instalați o astfel de stație într-o zonă turistică, puteți avea un venit sezonier consistent.
- Reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră: oferind o modalitate de încărcare a mașinilor electrice, veți contribui la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, deoarece proprietarii de mașini electrice vor avea o opțiune convenabilă pentru a-și încărca vehiculele lor, în loc să conducă mai mult și să emită mai multe gaze poluante în atmosferă.
- Costuri reduse: Deși costul de instalare a stațiilor de încărcare pentru mașini electrice poate fi inițial ridicat, există beneficii pe termen lung pentru afacerea voastră. În primul rând, veți putea atrage mai mulți clienți, ceea ce poate duce la o creștere a vânzărilor pe celelalte verticale ale afacerii.
- Conveniență pentru clienți: instalarea unei stații de încărcare pentru mașini electrice în parcarea hotelului sau restaurantului poate oferi un imens beneficiu pentru clienții care dețin mașini electrice. Aceștia vor putea încărca vehiculele lor la un loc comod și sigur, în timp ce se relaxează în locația voastră.
- Introducerea pe harta stațiilor de încărcare: există mai multe aplicații care monitorizează locațiile care oferă stații de încărcare pentru mașinile electrice, iar instalarea unui punct public de încărcare înseamnă și poziționarea pe aceste hărți, care poate fi completată cu elemente de branding și marketing, care să atragă și mai mulți clienți.
De asemenea, luați în considerare și faptul că acei clienți interesați de sustenabilitate sunt o categorie importantă de consumatori, care sunt preocupați de impactul pe care îl au deciziile lor asupra mediului și doresc să contribuie la protejarea acestuia.
Totodată, acești clienți sunt din ce în ce mai preocupați de produsele și serviciile pe care le achiziționează, și sunt dispuși să plătească un preț mai mare pentru produse și servicii care sunt sustenabile și au un impact redus.
Prin oferirea de produse și servicii sustenabile, prietenoase cu mediul, proprietarii de afaceri pot atrage acești clienți, ceea ce poate conduce la creșterea vânzărilor și la dezvoltarea afacerii. În plus, statisticile arată că acei clienți interesați de sustenabilitate sunt adesea mai fideli și mai loiali față de brandurile și afacerile care împărtășesc valorile lor.